HÍREK : Több csapatnál még a motorkérdés sem tisztázott |
Több csapatnál még a motorkérdés sem tisztázott
2009.10.07. 14:56
A Ferrari a múlt héten bejelentette, hogy leszerződtette Fernando Alonsót Kimi Räikkönen helyére, azonban még számos pilóta helyzete bizonytalan. Jelenleg csak a Ferrari, a Red Bull és a Toro Rosso döntött a jövő évi felállásról, így sokan meglepetésekre számítanak.
Míg a pilótapiac tekintetében a sajtóban nap mint nap új híresztelések kapnak szárnyra, a motorok terén kisebb a bizonytalanság.
A négy új csapat, a Campos, a Manor, az US F1 és a Lotus is a 2006-os fejlesztési szinten lévő Cosworth motorokkal áll rajthoz, míg a vetélytársak a Mercedes-Benz, a Ferrari, Renault és Toyota erőforrásai közül választhatnak.
A jelenlegi gyártók közül a Mercedes a legnépszerűbb, amely a jövőben is folytatja az együttműködést a McLaren, a Brawn és a Force India csapatokkal. A Red Bull Racing szintén érdeklődést mutat. A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug ezzel kapcsolatban elmondta, hogy négy csapat számára még biztosítani tudják az aggregátokat.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost már korábban megerősítette, hogy a továbbiakban is a Ferrarival fognak együtt dolgozni, és a BMW-Sauber utódcsapata, a Qadbak is olasz aggregátokat használ 2010-ben - amennyiben lesz helye a mezőnyben.
Svájci lapértesülések szerint a Renault maradása továbbra sem biztos, a francia gyártó azonban a távozás után is készen áll arra, hogy Mecachrome motorokat szállítson partnereinek. Jelenleg a Red Bull Racing mellett, a Williamsszel is tárgyalásokat folytatnak, a szerződéseket azonban egyelőre nem írták alá. Míg a Red Bull a Ferrarival és a Mercedesszel is tárgyal, a Williams a Cosworth gépek iránt mutatott érdeklődést.
A Toyota brigád vezetősége többször is elmondta, hogy jövőre is versenyezni fognak a Formula-1-ben, sokan azonban kételkednek a gyártó maradásában. Egyelőre senki nem jelezte, hogy igényt tart a japán motorokra, ami megnehezítheti a helyzetet, ugyanis minden partnerkapcsolat nyereséget termel. Mivel a cég csökkenteni akarja a költségeket, egy motor-szerződés kedvezőbb fényben világítaná meg a Formula-1-es projektet a japán igazgatók előtt.
|