|
HÍREK : Räikkönen futamát a rakoncátlan kipufogó veszélyeztette |
Räikkönen futamát a rakoncátlan kipufogó veszélyeztette
2009.07.27. 08:47
|
|
Kimi Räikkönen "elégedett" a Magyar Nagydíjon megszerzett 2. helyével, de elmondta, hogy versenyét megzavarta a Ferrarijában meghibásodó kipufogó, és csak a korábban összekapart előnyének hála tudott a dobogóra állni.
Monaco után ismét a dobogóra állhatott Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíjon, folytatva a Hungaroringen tanúsított kiváló formáját: a finn az előző két itteni viadalon is pezsgőzhetett, 2005-ben pedig mindenkit megvert.
"Elégedett vagyok a 2. hellyel, noha ez nem teljesen kielégítő, mert a győzelemre törekszem. Az ilyen típusú pályákon határozottan közelebb férkőzünk a legjobbakhoz, mint máshol, és őszintén szólva ma a reméltnél is közelebb álltunk hozzájuk" - összegzett a Ferrari pilótája.
A 2007-es világbajnok a KERS-et kamatoztatva a 7. helyről egészen a 4. pozícióig vágtázott előre az első néhány méter alatt, igaz, közben összeakasztotta autóját Sebastian Vettelel, amiért akár büntetést is kioszthattak volna neki a sportfelügyelők. Räikkönen csak a sajtótájékoztatón értesült a kihágásról, de elárulta, hogy mindenképpen oda akart csapni a lovak közé.
"Tudtuk, hogy kulcsfontosságú lesz pozíciókat nyerni a rajtnál, hogy eséllyel szálljunk harcba a dobogóért" - közölte. - "Mark (Webber) sarkában tudtam maradni, és ugyanakkor ejtettünk meg az első boxkiállásunkat. Nem tudom, hogy utána támadt-e valami zűrje vagy sem, de eléje kerültem."
Ennek a manővernek azonban kis híján egy karambol lett a vége, és el is marasztalták a Red Bull figyelmetlen személyzetét, amiért a boxutcában guruló Ferrari ellenére útnak indították a tankoláson áteső Webbert. Räikkönen úgy érzi, sokat tett a komolyabb baj elhárításáért.
"Láttam visszatérni őt. Egy kicsit több helyet vettem igénybe a bal oldalon, ezért eléggé meg voltam győződve arról, hogy értesítik az érkezésemről. Nem tudom, mennyire volt szoros, de észleltem őt, és annyi helyet hagytam neki, amennyit csak tudtam" - emlékezett vissza a finn.
"Utána csak a saját versenyemet futottam, igyekeztem utolérni Lewis (Hamiltont). Egy ponton azt hittem, megvan a gyorsaságom hozzá, de hirtelen ő is ugyanolyan sebességre váltott, mint én, majd egy kicsivel fürgébbre. A különbség többé-kevésbé végig ugyanaz maradt."
Räikkönent ezután sem panaszkodhatott az izgalmak hiányára, mivel Ferrarijába ismét becsapott egy kisebbfajta mennykő.
"Az első boxkiállás után problémák léptek fel a kipufogó jobb oldalával, ezért a csapat megkért, hogy a második kiállást a megszokottól eltérő művelettel hajtsuk végre" - mondta.
"Manuálisan kellett elindulnunk, és utána bekapcsolt a lefulladásgátló, ami egy kicsit zavaró volt. De lazára vettem a figurát, mert tudtam, hogy elég idő áll a rendelkezésünkre, és nem kell kapkodnunk, ezért sokkal tovább tartott a kelleténél. Mindig nehéz, ha nem csinálhatunk normális boxkiállást normális indulással. Amikor manuálisan próbálunk elrugaszkodni, könnyen működésbe léphet a lefulladásgátló, szóval ez volt a gond ma."
Stefano Domenicali csapatfőnök "nagyszerűnek" minősítette a futamon részt vevő egyetlen Ferrari pilóta versenyét, míg Chris Dyer, az istálló vezető versenymérnöke Räikkönen "fantasztikus" első körét és "kiváló" második etapját emelte ki.
|
|
|