HÍREK : Räikkönen monacói formáját idézné a Hungaroringen |
Räikkönen monacói formáját idézné a Hungaroringen
2009.07.23. 11:27
A Hungaroring hasonlít leginkább a monacói utcai pályára, ahol a Ferrari idén a legjobb teljesítményét nyújtotta, így Kimi Räikkönen reméli, hogy Magyarországon ismét dobogóra állhat.
A Ferrari idén megszokott teljesítményénél eredményesebb szereplést vár a Hungaroringen a csapattól finn pilótája, Kimi Räikkönen. A 2007-es világbajnok optimizmusának alapja, hogy Monaco után talán a Hungaroringen számít legkevésbé az aerodinamikai hatékonyság, így az F60 gyengeségei háttérbe szorulhatnak.
"Minden bizonnyal a következő verseny fog leginkább hasonlítani Monacóhoz" - idézi Räikkönent a Ferrari honlapja. - "Idén megszereztünk egy helyet a dobogón Monacóban, és Budapesten is ez lesz a célunk" - jelentette ki.
"(Monacóban) képesek voltunk a pole pozícióért harcolni, és úgy gondolom, hogy ha meg tudtuk volna kaparintani, a verseny is teljesen más irányt vett volna."
A hercegségben a későbbi győztes Jenson Button kaparintotta meg az első helyet, sőt, Räikkönent még Rubens Barrichello is faképnél hagyta a rajtnál, így tulajdonképpen nem volt veszélyben a Brawn GP győzelme. Bár a Ferrari jóval közelebb került az angolok autóihoz, mint idén általában.
Räikkönen úgy véli, hogy a Hungaroring vonalvezetése kedvezhet versenyautójuknak, de nem tudja, hogy az ellenfelek legutóbbi fejlesztései mennyi előnyt biztosítanak majd számukra a hétvégi futamon.
"Magyarországon ismét megpróbáljuk (megszerezni a pole-t), de nehéz lesz" - ismerte el. - "Az F60-nak elvileg gyorsan alkalmazkodnia kellene a pályához, de tudatában vagyunk annak, hogy a többi csapat is jelentősen fejlesztette az autóját Monaco óta, ezért küzdelmes versenyre számítok."
"Péntek reggel, az első szabadedzés után tisztább képet fogunk kapni a helyzetről" - zárta.
A Scuderia a napokban tulajdonképpen lemondott az idei szezonról, amikor az erőforrásaikat elkezdték átcsoportosítani a 2010-es versenyautójuk fejlesztésére.
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke szerint mindent megtettek annak érdekében, hogy a hátrányukat ledolgozzák, de a fejlesztési versenyben nem tudtak ellenfeleik fölé kerekedni, és a tesztelés betiltása is ellenük dolgozott.
"Keményen igyekeztünk, hogy csökkentsük a hátrányunkat, ami a szezon kezdete óta fennáll köztünk és az élen állók között; közben természetesen a többiek is javítottak az autóikon" - mondta Domenicali.
"Ráadásul a tény, hogy idén nem tesztelhetünk a szezon közben, még nehezebbé teszi a felzárkózást" - ismerte el. - "Az fogja meghatározni az idény második felét, hogy az erőforrásaink felhasználásáról hogyan döntünk, hiszen a jövő évi autón már most teljes gőzzel dolgozunk" - jelentette ki.
|