|
HÍREK : A Manor bizonytalan, a Campos folytatja a tervezést |
A Manor bizonytalan, a Campos folytatja a tervezést
2009.06.29. 15:05
|
|
Miközben a Campos F-1-es kasznijának megtervezésével megbízott Dallara úgy folytatja az előkészületeket, mintha mi sem történt volna, a Manor Grand Prix vezetője elismerte: teljes bizonytalanságot szült csapatánál a FOTA-FIA kompromisszum.
Az F-1 jövője fölül eloszlatta a viharfelhőket a FOTA és az FIA múlt heti békekötése, a három új istállónak azonban azzal kellett szembesülnie, hogy más szabályok lesznek érvényben jövőre, mint amelyek ismeretében leadták nevezésüket.
A US F1, Campos és Manor abban a hitben jelentkezett a 2010-es világbajnokságba, hogy 40 millió fontos költségvetési plafon, de az ideinél liberálisabb technikai korlát vonatkozik majd a csapatokra.
John Booth, a Manor Grand Prix első embere nem is rejtette véka alá: bár örül annak, hogy a legnagyobb csapatok ellen küzdhet majd, a bizonytalanság rosszul jött csapatának.
"Nagyszerű, hogy az összes istálló egyazon bajnokságban fog versenyezni. A megállapodást azonban nemigen tudom kommentálni, amíg nem tudom, hogy egyáltalán mit tartalmaz, elvégre roppant tágan lehet értelmezni, nemde?" - idézi Booth-ot az AUTOSPORT.
"Amikor az ember már úgy gondolja, hogy minden elrendeződött, hirtelen megint megváltoznak a játékszabályok. Ez már lassan olyan, mintha futóhomokon lépdelnénk. Ki kell várnunk az új Concorde Agreementet is, ha egyáltalán aláírják valamikor, hogy bármi mást mondhassunk. Mindez természetesen megnehezíti a dolgunkat, de úgy vélem, azért boldogulni fogunk."
Booth hozzátette: mivel a benzintank mérete kulcsfontosságú az autó tervezése szempontjából, kritikus fontosságú, hogy a tankolás eltörlését belevegyék a végleges szabálykönyvbe. Ezért számára is biztató hír, hogy a McLarent irányító Martin Whitmarsh szerint ezt biztosra lehet venni.
"Biztos vagyok benne, hogy a tankolás betiltása érvénybe lép. Ebben mindannyian megegyeztünk viszonylag korán, mivel ez fundamentális eleme a tervezési folyamatnak" - szögezte le Whitmarsh.
A Dallara eleve a 2009-es szabályokkal számolt
Míg a Manor a Wirth Research nevű céghez szervezte ki a tervezői feladatok tekintélyes részét, addig a Campos a nagy nevű Dallarát bízta meg kasznija megtervezésével.
Gian Paolo Dallara, a GP2, a WSR és az IndyCar autóit is szállító cég vezetője egyértelművé tette: munkájuk nem szenvedett késedelmet, mivel eleve nem akartak élni a költségvetési plafont elvállaló istállók számára biztosított műszaki kedvezményekkel.
"Úgy folytatjuk a munkát, mintha mi sem történt volna" - mondta az olasz a GPWeeknek adott interjújában. - "Három hónapja kezdtük a munkát. A Campos-szal együtt elfogadtuk annak a kockázatát, hogy elutasítják a nevezésünket, és kidobhatjuk az ablakon három hónap munkáját. Azért döntöttünk így, mivel júniusban elkezdve lehetetlen lett volna megtervezni és legyártani egy F-1-es autót 2010-re."
"Az autónk kétkerék-meghajtású lesz, nem lesz lehetőség megtankolni, és nem lesz benne KERS sem. A 2009-es szabályokat vettük alapul, hozzátéve a benzintank megnövelt kapacitását. Világos terveink vannak az autóval, és tisztában vagyunk vele, hogy mit tesz számunkra lehetővé a szűkös költségvetésünk."
Dallara ugyanakkor nem kerget illúziókat: kizártnak tartja, hogy első évében dobogóra kerülhet a Campos-Cosworth, amely októberben készül el, és 2010 januárjában gördülhet pályára.
"Azt hiszem, ez szinte lehetetlen az első idényben" - felelte újságírói kérdésre. - "A csapatunk célja, hogy a leggyorsabb legyen az újoncok között, és folyamatosan javítson a tempóján az évad folyamán."
|
|
|
|